2010-02-06

NO I CAN'T IGNORE IT, DAMMIT

Skit samma med besökarna, nu är den borta. Den var ändå inte meant to be.

Jag kan meddela att vår kära Foppa(toffla) kommer fortsätta spela matcher trots det numera stukade lillfingret. Världen kan andas ut.

Dagens fina ord: Nonsens. Det är vackert.

Jag är lite smått sur över att ingen filmade ensembleuppspelet vi hade när vår ensemble spelade "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Hade velat höra hur jag lät.

Mitt snor känns liksom rinnigt idag. Vatten. Otroligt irriterande. Mitt snor har även runnit in till mitt öra så för tillfället har jag sämre hörsel på vänster öra eftersom snoret ligger och trycker på min trumhinna. Om ni alltså vill viska fula/snuskiga/vadninuvill-saker till mig så gör det på mitt vänstra öra.

Det enda jag vill just nu är att hålla om dig.

Jag borde sova.

Coca Cola skulle vara grönt om man inte la till färgämnena.

MEN INGET AV DET DÄR BETYDER NÅGOT

För idag fick jag reda på att Salem al Fakir släpper nytt album den 10e mars, en platta vid namn "Ignore This".

”Ignore This” kom till under en sällsynt kreativ höst, där Salem till synes utan ansträngning skakade av sig förväntningar och återvände till debutplattans kravlösa lekfullhet där han gör vad han vill.

Samtidigt är utvecklingen enorm: Salem har gjort sin dator till främsta låtskrivarpartner, med följden att ”Ignore This” pulserar av elektronisk upptäckarlusta. Kvar är de svepande melodierna, det rytmiska svänget, de fängslande harmonierna, men Salems låtskrivartalang har fått syntpop i blodet.

Samtidigt gör Salem Al Fakir inget avkall på det som gjort honom till en av Sveriges mest framgångsrika artister. Det storslaget melodiska, ögonblick av skir stillhet, danslusta och spring i benen – allt är beståndsdelar i Salem Al Fakirs ojämförbara förmåga att skriva unikt engagerande popmusik med genomborrande, känsloladdade hooks.

Ja, jag dregglar lite smått. Kan knappt vänta. Kanske får jag bekräftat för mig att han fortfarande finns där innanför besvikelser i form av låtar som "Roxy" från senaste plattan? Klart han finns där!


En vacker man i sina bästa år.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar