2010-02-09

"På åtta minuter kokar man ett ägg. Men när man inte kokar ägg?"

Titeln är från en av Jan Stenmarks verk. Han är klockren.

Idag blev jag våldtagen i näsan. Var ju hos läkaren imorse på vårdcentralen, där det blev typ allmän kontroll, "vår jag lyssna på dina lungor, mmh jag lyser med en liten ficklampa i ditt öra, joo allt ser fint ut"-kontroll. Sedan säger hon att "Ja man borde väl kanske ta ett prov från din näsa för att se att det inte finns konstiga bakterier där inne, för att vara på den säkra sidan". Och så tar hon fram ett rör och ur röret drar hon ut en lång stålvajer med en liten bomullstopp på. Sedan säger hon att den ska ner i min näsborre. "Hmm", tänker jag. Hmm, minst sagt.

Ner for den, känslan var ypperligt intressant och jag ser nog inte världen med samma ögon sen dess.

JAG KÖPTE ETT PAR BYXOR IDAG EFTER SKOLAN. På H&M. Dom är svarta och snygga som satan. Sitter asbra. FÖR 200 RIKSDALER! Inte mycket pengar det, inte.

På söndag är det alla hjärtans dag och det gör mig bara ledsen så jag ska inte tänka på det mer. Vill typ vara på romantiskt dejt med mitt livs kärlek och sitta på ett café och över bordet viska, med en trånande blick, små kärleksförklaringar till personen i form av kvitter och duv-kurr.

MEN DET LÄR JU INTE HÄNDA

Dagens visdom.. från mig: Livet borde bestå av muffins med glasyr i fina färger och ändlöst strulande.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar