2010-02-12

Ventilation

Sitter i skolan. Kom hit förgäves när jag missupfattat lärarens mail om att vi samlas i en annan sal än vi brukar de närmsta två lektionerna, antar att han menar de närmsta två idrottslektionerna vi har på tisdagar. Otydligt.

Hade verkligen behövt sova en timme till. En timme till innan jag hade behövt komma hit och vänta på att du ska stiga in genom dörren och trycka ner mig igen. Som vanligt var det mitt fel. När jag har sårat någon jag bryr mig om blir det vanligtvis så att jag lägger ut texten, min integritet och stolthet på bordet och bara ger upp. Viftar med den vita flaggan och hoppas på att personen kanske vill ha mig kvar. Efteråt är jag tom, som nu. Otroligt sårbar, som nu. Och jag vill inte se dig i ögonen. Någonting måste jag få ha kvar för att bevisa att jag är stark utan dig, och det enda jag har kontroll över är distans. För nu kommer jag behöva känna att jag har kontroll över min distans till dig ett tag, ge mig det. I gengäld har jag fått en påminellse om att aldrig ta dig för givet. Men genom det kommer det faktum att jag inte känner någon tillit längre.
Tack Alva för att du är bäst och hjälper mig sortera mina tankar på ditt fluffiga bollplank som studsar tillbaka bra svar.

Tror jag ska gå ner och låna en gitarr i repan och bara sitta och sjunga låtar. Need it.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar