2010-02-22

Hej, jag heter Ingrid och jag nämner inte snökaos/kollektivtrafik någon gång under det här inlägget

Jag vill sy en kjol, det är ganska lätt faktiskt.. kan jag tro. Men jag har ingen symaskin (kom hon på i nästa mening) så det bajsade på sig.

Jag har köpt en jättefin blus på Monki. Trehundrafemtio riksdaler mindre, minst trehundrafemtio hekto lyckligare. Vit med spets får bli min beskrivning. Kanske lägger upp en bild. Fan, jag ska aldrig lova saker i min blogg för då blir det pliktkänsla kring hela grejen.

Dagens fulaste ord/verb/whatevs måste vara smajla, taget från engelskans to Smile (att le) som sedan försvenskats till smajla (smile:a). Hörde det senast imorse på bussen när jag satt fast i bilkö och jag blev så frustrerad över att jag inte bara kunde trycka på stoppknappen och kliva av bussfanskapet så jag skulle slippa hålla mig från att slå till snubben med en jävla istapp som yttrat det i en konversation med sin vän. Istappen skulle jag plockat från närmsta snoriga näsa, om du undrar.

Jag vill vara med dig en hel natt. Att vi stannar kvar när solen tränger sig på, mina mörkläggande gardiner till trots, och att ljuset landar på ditt ansikte och reflekterar dina ögon. Jag skulle ligga på ditt bröst och säga att du var fin och du skulle sucka och ge mig en förlöjligande blick.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar