2010-02-25

Klart man tar ju tar ketchup va

Jag var på Expert igår för att fixa min pappas gamla kamera och möttes i kassan av en sån där underbar mansgris som säger "ju" efter varje mening och skrattar gott åt sina egna skadeglada skämt som härstammar i hans maktbegär som han tillfredställer genom att kunna hur gamla kameror fungerar och äga en i den kunskapen med sina "ju:n". Men han är ful, har utslag i ansiktet, är bukfet, har håravfall och kommer aldrig bli något mer än mannen bakom kassan som inte gick ut gymnasiet, som vänder sig till sprit på vardagskvällar och lever för att få in sina punchlines om ketchup.
"Ja, du ser ju här va att batterierna som legat här i blixten ju frätt ner polerna."
Han ställer sig bredbent, lutar överkroppen bakåt och med båda händerna brett isär på disken frågar han om jag har en tops.
"Ja, det har jag he-"
"Klart du har en tops! Alla kvinnor har ju tops! Då så tar du lite ketchup på topsen va. Helst Heinz."
"Jaha.."
"NEJ jag skojja bara! Felix går säkert också bra, haah-ha-ha. Så tar du och smetar på det i polen och låter det ligga kvar över natten så tar du andra änden av topsen nästa morgon och tar bort det. Du vet att syran i ketchupen fräter bort batteriresterna så kommer den ju funka finfint sen!"
"Eh. Okej."
Sen betalade jag och gick medans han fortfarande stod och log så att påsarna under hans ögon flyttades upp en aning. Jag kanske är hård, men jag ville bara slå till honom helt enkelt. Bara strypa. Jag avskyr såna män, jag blir rebellisk. Han förklarade allt som om det var det mest självklara i hela världen och han verkade glömt bort att jag faktiskt kommit dit för att be om hjälp. Klart jag JU skulle kommit dit från första början om jag vetat innan att ketchup inte bara ska ätas utan dessutom användas med tops och till kameror VA.

Om ni ser en tjej som tar bilder med en gammal kamera som luktar ketchup så är det jag då.

Jag dömer. Det här är min blogg. Hej.

/inkzor

1 kommentar: