2010-10-17

Ingenting är ju också någonting, för det är ju avsaknad av något

Jag har svårt att förhålla mig till tro. Jag kan inte förstå hur man kan tro på Gud. Jag respekterar de som gör det, för man ska göra det som får en att må bra oavsett om det är att man tror på en Gud eller fyller i hål i vägar med nytt grus. Jag kan till och med vara avundsjuk på de som tror. Kan tänka mig att det ger tröst. Jag kan som sagt inte förstå hur man kan tro på Gud. Kan inte sätta mig in i det tänket över huvud taget. Det är nästan som att försöka tänka på det stora Intet som rådde innan big bang.

Filmen var jättebra btw! Mysfaktor typ. Jättekul att träffa Fanny också. Oj. Klockan är ett. Brukar bli såhär när jag är hemma på helgkvällarna. Fast det är rätt skönt ändå. Fan. Fuck distance. Be here now. Said it before, saying it again. It's what I want.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar