2010-10-31

Spitt

Sitter hemma hos Jesper. Jonas står utanför toaletten och Jesper på andra sidan dörren, och de diskuterar, på svengelska, vad som skulle hända om Jesper öppnade den låsta dörren då Jesper just dregglat ganska hårt Jonas i ansiktet medan han låg på golvet. Jonas verkar vara hämdlysten.

Jonas: "Ålrajt, if aj spitt itt in yår hand and then you smet itt inn yår fejs."
Jesper "*Mummel.* Aj have rajts you knåw"
Jonas: "No you dån't, you just spitt mi in de fejs, that erejses all de rajts in de wörld."

Det här har hållit på i snart fem minuter.
Dagen har varit fin. Jag har varit med Ebba på stan och shoppat, på bussen in träffade vi ett fyllo som delade med sig av sin livserfarenhet. Han skyllde sin illvilja emot uppförsbackar på sin höjdskräck, och tyckte att musiker borde börja knarka igen. "Se bara på The Beatles, lite röka med måtta är bra." Sen gick jag till teatern som tydligen var stängd för lovet, gått tillbaka till Ebba som nu var i gamla stan med min mor, moster och morbror med familjer. Sen mötte jag upp Matilda, Jonas och Jesper och sen hände lite saker däremellan och sen hamnade jag här. Ska snart hem.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar