2010-10-23

Pax på att bitchslap:a mig först efter det här inlägget

Med risk för att låta tonårsaktigt övermodig, men jag orkar inte med oss. Jävla människor. Icke jämställda, ojämlika, egoistiska, förstörande fanskap.
Feminist javisst; jag sminkar mig, jag bär bh, jag gillar tjejtidningar, jag uppfyller normer. Hela tiden.
Miljöpartist, javisst; jag flyger till Berlin, jag har min dator på hela dagarna, jag dricker mjölk och stödjer alltså kossornas stackars överbelastade juver.
Unik, javisst; jag är en av 6.5 miljarder fast jag har eget DNA.

Orkar inte den här dagen, orkar inte snö, orkar inte teater, orkar inte morgondagen, orkar inte pengabrist, konsumtion, orkar inte ansvar, orkar inte.

Vill strunta i allt och vara i en Disneyfilm där allt är så förutsägbart, där jag blir kär i en Herkules-hunk:


/inkzor

2 kommentarer: