2010-10-14

Note to self: If it's supposed to happen, it will.

Stod nyss och tvättade ansiktet. Plötsligt bildades en stor bubbla vid min vänstra näsborre och ut på halva kinden. I takt med att jag storögt stod och betraktade denna bubbla såg jag hur den växte och krympte i takt med min andning. Då började jag skratta förfärligt och bubblan spräcktes. Extraordinärt alltså.

Luktar mysigt av lök och curry från GU. Pappa fick ett nostalgiskt minne av sina dagar som ung då han startade miljöpartiet. Alla dessa kvällar av vegetarisk/vegansk mat. Sonia och jag hade det jättemysigt på stan. Jag hittade ett par svarta byxor FINALLY. På Monki såklart. Tack Monki. Hade fortfarande kvar presentkortspengar där så det var bara ka-ching! Vi fikade typ två gånger, pratade jättemycket om allt. Vi tänkte på att man borde skriva ner det man sagt. Uppdatera för varje fika. Det behövs inte ändå, vi minns hur vackert vi har gått från ett samtalsämne till ett nytt, berättat om olika personer och andra dilemman varje nytt tillfälle vi setts. Vi utvecklas tillsammans och det är nog det bästa man kan vara med om tycker jag.

Är nu stolt innehavare av en ryggborste förresten. En liten en från åhléns som var den billigaste jag kunde hitta. Den är av ljusblå, genomskinlig plast. Den rivs nog mer än vad den borstar, men jag gillar den som den är. Nu ska jag sova.

Dagens fras: "Insert laughter here." Så bra att säga ibland bara.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Ohyeah! Bästa sällskapet när jag vill fika är du. <3
    För vi gnäller, skrattar och lär oss tillsammans, och vi ger det vi får och vi får det vi ger. Så det är awesome.

    PUSS!

    SvaraRadera