2010-10-29

Musikal

Är så glad att det är lov. Har varit så sjukt trött den senaste veckan. Försovit mig och sovit middag, varit trött och arg på dagarna. Inget liv för en ungdom som jag. Tror det kan vara protein/järnbrist, med tanke på mitt nya liv som vegetarian.

Idag var det ju slut med melodifestivalen, och då passade SceMu-lärarna på att starta upp ett nytt projekt, nämligen att vi ska göra en musikal. Romeo och Julia. Så alla tvåor, som satt i samma sal där syret hade tagit slut på två minuter, delades upp och skulle diskutera vilken tolkning som skulle göras. Det spårade ju, det finns oändliga möjligheter. Kolla bara Disney liksom, eller west side story, eller grease, eller alla andra filmer. Det kan vara vad_som_helst. Lars Ohly blir kär i Reinfeldt, , en ko blir kär i en häst, en orch blir kär i en alv (men alver var ju orcher från början ndnseoghdfgknööö), Julia är död under hela filmen och Romeo är nekrofil, en såg blir kär i en hammare, alltså.

Min inställning är väl sådär. Jag vill spela i pjäsen, inte sköta ljus eller vara bakgrundssångerska. Har aldrig fått en bra roll i en pjäs någonsin och lär inte få det nu heller så jag är rätt likgiltig. Lär bli glad om jag får spela en gran. Nejmen skämt åsido, det är bara jag som längtar efter bekräftelse inom teatern erkänner jag. Skulle vara så himla roligt att få spela en roll som verkligen visar sådana extrema känslor, vare sig det är ilska, sorg, kärlek eller galenskap. Så jag får väl kämpa för en större roll i pjäsen helt enkelt, även om det inte blir Julia.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar