2010-10-13

Käft, sa hon. Är du från Norrland?, sa han. Käft, sa hon.

Rändåååm kommentarer på förra inlägget, haha! Gillar det.

Alltså operan, jag och Jonas failade väl alla tre lite. Jonas och jag gick efter första akten. Jag klarade det inte. Jag vet inte vad som var värst; att de sjunger ALLT de säger, att de upprepar allt de sjunger minst två gånger, att sättet att sjunga ut en fras bara har ungefär 4 sätt som man identifierar efter ett tag och tröttnar på, att jag bara vill leka sångpedagog och gå fram till dom och säga "ni måste placera tonen längre fram i munnen", att jag inte förstår vad alla tycker är så bra med opera vilket gör att jag känner mig dum eller hur sångarna ser ut när de sjunger.

Jonas och jag satte oss sedan på donken. 1-0 i kampen konsumering Vs. kultur.

"Du måste börja älska lite mer, var inte så kritisk."
Käft.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar