2010-11-23

Day 06 – Your day

Jag steg upp ur sängen 06.47, duschade, klädde på mig och gick och la mig igen. Sedan, vid 07.17, kom min mor upp och frågade om jag inte skulle äta, och jag sa jo, och då sa hon att hon skulle göra frukost åt mig så då gick hon ner. Vid 07.24 ungefär så ropade hon ner mig och då hade hon tänt två ljus och lagt fram en macka med ost och gurka på, och till det en kopp te och ett glas juice. Vid 07.30 hade jag ätit färdigt, sprang då upp och borstade tänderna, drog på mig ytterkläderna och drog. Mamma skjutsade mig till busshållplatsen. Hela den här tiden har jag i princip varit död, på bussresan var jag också död. Därför måste ni påminna mig ikväll om att jag ska lägga mig tidigt för en gångs skull. Om ni ser mig online på facebook vid tio så säger ni vänligt men bestämt åt mig att stänga av datorn.

På schemat bjöds musikteori vid 08.30, naturkunskap vid 10.00, lunch som jag inte åt (jag vill inte äta sojakorv, jag blev vegetarian för att slippa äta korv) svenska vid 13.15 och en historiaföreläsning vid 15.00. Jag kom hem vid tio över fem och har sen dess ätit middag och suttit här. Jag ska nog vara lite mer produktiv än innan jag går och lägger mig, vilket jag planerar att göra vid tio ungefär.

Dagens fyra bra: Långkalsonger, diktskapande på svenskan, den medhavda tekoppen, komma hem
Dagens fyra dåliga: Mörkret, halkan, naturkunskapsuppgiften och dess skapare.
Dagens klädsel: Svart långkjol, långkalsonger och strumpbyxor under den, randig långärmad tröja och kofta på det. Ryggsäck på *trumvirvel*, just det, ryggen!
Dagens vill-ha: Sömn, i kopiösa mängder. Och frihet från studier.
Dagens person: MoaLee, dagens kompanjon, genom allt! (framför allt humör, puss på dig)
Dagens ord: Slashas. För att det är ett bra ord för att beskriva någon som är seg, och för att jag ibland råkar läsa det som slash-ass. Brutalt.
Dagens bild:

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar