2010-11-25

Jag kan tänka på hela världen.


Känns som att vår tid kännetecknas av verklighetsflykt. Alla sitter vid datorn, spelar wow, läser böcker, kollar på film, eller dokusåpor eller föklök biggest loser. Drömmer oss bort till en annan värld där vi slipper tänka på att ta itu med vårt eget liv. Fokuset har ju allmänt förflyttat sig från ett mindre område där man lever, till hela hela världen. Hela världen kan jag tänka på när jag går och lägger mig för jag vet om den. Varför gör vi såhär? Prioriterar vi inte längre vårt egna välmående? För att vi känner oss små i den här stora världen?

Dagens ord: Tala. Jag föredrar att säga att man talar istället för att man pratar, det låter finare. Fast jag säger alltid prata.

/inkzor

3 kommentarer:

  1. Alla lever i sin egen lilla bubbla...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Men en fråga har jag dock. Böcker har ju funnits i ja, flera tusen år är det verkligen typiskt för den 25e nov 2010 då? Livet är en flykt, en flykt från det som jagar dig. Men det är kanske dags att stanna upp och prata med jägaren. Kanske kan du komma på någon lösning med detta hot?

    allt väl
    /Herr

    SvaraRadera