2010-11-16

Det är 35 grader varmt inne på badhuset enligt deras hemsida


Jag och mamma drog och badade vid halv elva, efter att jag vaknat vid nio och haft den första nattsömnen på länge som varit längre än sex timmar. När jag kom hem åt jag lunch och satte mig sedan här och här har jag suttit i en timma. Nu ska jag börja med läxor. Lite naturkunskap, engelska och musikteori. Bockar av saker från min att göra lista, bock bock bock. Tvättade faktiskt håret sen när vi hade simmat några längder och bubblat klart i bubbelpoolen. Det började dofta lite kul, och min ömma moder rynkade lite på vänstra näsborren och gav mig en kritisk blick när jag bad henne dofta på mitt hår i mitt fascinerade tillstånd. Hoho. Gud vad jag kände mig redo att möta alla livets bravader när jag gick från badhuset, helt och hållet välbehövligt

Dagens fraser: Fraser som till exempel ser ut såhär: "Jag är inte den som är den", "Pojkar är ju pojkar", eller varför inte ".. hur som helst". Vad betyder de egentligen? Det är så fascinerande att vi har givit dessa intetsägande meningar ett helt annat liv.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar