2010-11-24

Day 07 – Your best friend: En hyllningstext till mina närmaste

Ja det här blev nog inlägget som tagit upp mest plats på min blogg någonsin.

Det här blir svårt. Jag har många nära vänner men ingen bästa vän. Jag har inte bra kontakt med alla samtidigt. Det är omöjligt. Här har ni mina närmaste:

SoniaMatildaJonasAlvaSofiaMoaLeeKattisMoaGJosefinaThandiweSigrid

Det är elva personer. Några rader om varje:

Sonia: Jag värderar vår nära vänskap otroligt mycket. Vi delar så mycket. Även om vi träffades 2008 känns det som att du alltid funnits i mitt liv. Du får mig att känna mig bäst i världen när jag mår som sämst. Jag behöver inte skriva mer, du vet.

Matilda: Vi har känt varandra sen 2008. Vår vänskap är extraordinär i vardagen, du får mig alltid att skratta och har alltid något nytt att berätta. Du finns alltid där för mig och har hjälpt mig genom svåra stunder. Även vi har klarat oss igenom våra svåra stunder för att vi vet att vi ska vara vänner. Det är så bara. Jag önskar jag kunde gå in för saker så 100% som du kan göra.

Jonas: Min bästa killkompis. Även om vi inte har så mycket kontakt just nu vet jag att om jag skulle ringa dig nu skulle du inte tveka för att göra allt du kan för att försöka lösa mina problem, eller bara ha ett av våra vanliga 2 timmar långa samtal om allt. Det är något med han och jag, vi är så lika. Kemi kanske det är, vi går varandra på nerverna både positivt och negativt.

Alva: En trognare vän vår man leta efter, du finns också där utan tvivel. Man får också leta efter en vän med torrare humor. Nej du är faktiskt jätterolig! Ärligt. Du vill alltid väl, men du har integritet och det är en oslagbar kombination. Du är den bästa filur jag vet och du lyser upp mina dagar.

Sofia: Du är så bra. Du har verkligen en styrka och en karaktär jag beundrar, du håller fast vid dina principer. Du har så himla nära till skratt, men också nära till det allvarliga. Typiska Sofia-konversationer handlar om hennes mage, eller någon annan förundran över livets äventyr.

MoaLee: Det känns som att du är en pusselbit i mitt liv som satts på plats och där ska du stanna. Så himla jordnära och klok och ödmjuk. Du har ett jävla driv som jag beundrar.

Kattis: Du alltså. En sån stark kvinna, starkare än många. Trots ditt knäproblem håller du humöret uppe och det är stört. Jag beundrar dig så mycket för det. Du är så stört härlig på det, och så orädd. Du har ett djup, vi har haft många diskussioner om livet. Natten ute hos dig på Dalarö i somras kommer jag aldrig att glömma, då vi låg i din säng och såg på stjärnorna utanför fönstret.

Moa G: Mooooiiis! Du är så himla skön! Glad och bubblig och kärleksfull. Ditt skratt är så smittsamt. Du är också så himla spontan och öppen. Du har så många sidor, du har också ett djup som är fantastiskt. Dina låtar är bäst och jag önskar att jag var kreativ på det sättet som du. Jag är så glad att du finns i mitt liv.

Josefina: Galna ugglemött. Sedan jag kom hem från Belgien har du lyst upp mina dagar. Du är överallt och ingenstans på samma gång. Så skönt skruvad. Du inspirerar mig. Alla i gänget som du och jag tillhör är ju mina närmare vänner också. Sigrid Ylva Tilde Clara Minna Hanna, ni är bäst och inte bortglömda.

Thandiwe: Du räddade mig på Kulturama när jag var en utmobbad tönt. Vi blev Ebony and Ivory, det oslagbara paret. När vi ses skrattar jag tills jag kiknar och jag kan inte nog poängtera att vi bör ses oftare. Du är så skönt laid-back och får mig att släppa loss, vad mer kan man begära?

Sigrid P: Du är så himla genomfin. Du är så smart och klok och inte rädd för att säga vad du tycker. Du dansar som en gudinna. Allt det här gör dig så jävla cool. Samma som med Josefina, gänget som Sigge och jag tillhör: Josefin, Emila, Lisa och Paui är också underbara och ni är inte bortglömda.

Några rader var räcker inte för att göra er rättvisa, skulle kunna skriva tio sidor långa utlägg om varenda en av er. Jag älskar er alla och om någon av er skulle försvinna skulle en del av mig också göra det.

/inkzor

1 kommentar: