2010-11-15

Framtidens ledare

Är hemma från Lund nu. Vi befann oss hela helgen på Polhemsskolan, som var något slags gymnasium tror jag. Väldigt fint. Vi sov på golvet i sovsalar och fick gratis veganska måltider från skolköket. Det var väldigt intressanta föreläsningar, om miljöpartiets politik, israelpalestina-konflikten, sverigedemokraterna, med mera. Värda diskussioner hade vi ungdomar, och kreativa idéer kom fram under en brainstorm-workshop vilket var jättehärligt. Till exempel är jag nu med och utvecklar en grön julkalender i bloggform, mer om det framöver. Annars var det något segt och splittrat kanske.
Igår när vi gick hem drog några stycken och jag till Mejeriet i Lund innan tåget åkte. Det var värsta fina kulturhuset, som en blandning mellan 44:an och Fashing typ. De hade vegansk mat, fast när vi kom dit var soppan slut, och på scen stod en jazzensemble som gick estetisk linje på gymnasiet Spiken i Lund. Dom var jätteduktiga, hade kontrabas och saxofon. Mmm, hjärta.

Och gissa vem som hade varit där och spelat kvällen innan, jo, Salem såklart. Salem hade varit där, och jag hade inte vetat om det. Kunde ju inte gå på hans spelning igår eftersom jag satt på tåget hem då. UÄäääähäh!!!11 Rackarns oturing.

Helgen blev väldigt intressant och lärorik, på flera plan. Nu ska jag vara hemma tills jag dör. Bryssel, Berlin, Lund inom loppet av två månader är lite för mycket. Behöver landa, sova, ta hand om mig själv. Har en del plugg att göra nu woooo.

Dagens ord: SLUTET. Löpsedlarna idag med tanke på Monas avhopp. Snälla, hon är ju inte död?

/inkzor

1 kommentar:

  1. Du min kompis går på polhem :D plus att din kompis Klara har svenska B med moi.
    Världen är återigen liten

    SvaraRadera