2010-11-01

En dag av ätande, sittande och berättande

Har varit i staden hela dagen. Började med att jag mötte upp Matilda vid halv tolv. Vi skulle klippa oss tillsammans och fick en tid kvart över tolv på ett billigt ställe på Götgatan där det kostade 210:-, vilket vi satsade på. Satte mig i stolen och småpratade lite med tjejen som skulle klippa mig, och frågade hur länge hon jobbat där.

"Ja det är faktiskt min första dag!"

Väldigt intressant information att få ta del av när kvinnan står där och klipper mitt hår. Det gick bra. Min lugg blev för lång så jag klippte den mer nu när jag kom hem. Det ligger något befriande i att klippa sitt eget hår. När jag stod i spegeln nu och fixade till luggen så såg jag dock att den högra sidan av håret är längre än den vänstra. Typ en halv centimeter. Kul. Matildas frisörska hade också sin första dag. Matilda ville ha snelugg, men fick raklugg. Det var också... kul.

Sen så traskade jag vidare och mötte Kattis. Vi drog till Café Mineur i Gamla stan, som jag nu äntligen kunde komma ihåg namnet på. Najs. Var där i tre timmar typ och åt god lunch och pratade ikapp om allt vi missat. Jag saknar henne. Gullig blogg har hon också tydligen. Söta, underbara, fina, kloka Kattis. Älskar henne. Vi ska börja musicera ihop igen och jag är jättetaggad på det.

Efter det mötte jag upp Matilda igen på slussen när jag skulle vinka av Kattis. Hon skulle träffa Alva. Så jag, Alva och Matilda hängde i väntan på bättre tider på Tullys tills Thandi ringde vid sju och spontanchansade på att jag var i stan och kunde träffas, vilket jag var, så då satte vi oss på Burger King och åt och pratade. Vegetarianburgaren där var rätt god. Thandi tog en Be Cool-glass sen men blev förfärad när hon upptäckte hur lite choklad det var i.

"Jag är både chockad och besviken", sade hon med stirrig blick. "Den här borde inte heta Be Cool, den borde heta Be Angered! Vaniljen i den här är inte ens äkta!"
Älskar när folk får upp ögonen för vardagliga tragedier.

Thandi är så jädra underbar och skön. Garvar alltid stört mycket när jag är med henne. Har varit en värd dag fylld av underbara vänner faktiskt. Lång dag också. Nu ska jag sova för jag ska upp imorgon. Som vanligt då.

/inkzor

4 kommentarer:

  1. brokenheartedgirl2 november 2010 kl. 00:47

    Jaha, här kastades det komplimanger hit och dit om kattis och Thandi. Inga om mig. Nehe. Visst..

    SvaraRadera
  2. Brokenheartedgirl AKA Alva? Le isf!

    SvaraRadera
  3. Alva, vi är ju gifta! Man ger inte komplimanger då, bara dött sex om nätterna och en blombukett på mors dag!

    You know I love you, min finaste Elvis. Poss på dig <3

    SvaraRadera
  4. Eller om det är Matilda kanske. Svårt det ska bli när folk är anonyymaaa :(

    Om det var Matilda så kan jag ju säga att vi tydligen inte ger blogg-komplimanger till varandra!!111 :(((

    SvaraRadera