2010-11-26

Day 09 – Your beliefs

Jag tror inte på Gud. Det har jag kommit underfund med. Gud fyller ingen funktion i mitt liv, men det verkar som att han gör det i vissas liv och det är väl bra för han finns väl av en anledning. Det kan jag förstå.

Det jag tror på är att alla människor är i grunden goda. Sen kanske det ändras, men det beror helt på vilka förutsättningar och intryck man får när man växer upp. Jag tror på att alla människor är lika värda, och det kan inte förändras. Man gör det bästa av sin situation och bör inte dömas utifrån det.

Jag tror på kärleken, att det är den starkaste kraft som finns på denna jord. Jag tror på att om man träffar någon som man är menad att vara med, så fixar det sig som så att man tillslut hamnar med varandra på något sätt. Om det är ödet eller om det är man själv, omedvetet eller medvetet, som fixar det vet jag inte. Kanske en blandning.

Jag tror på framtiden och att jag, och alla som vill, har makten att göra den bättre. Jag tror på oss, men framför allt tror jag på mig.

/inkzor

1 kommentar: