2010-11-28

Day 11 – Your siblings


Han heter (Bengt) Joel, är 19 år gammal, alltså född 1991 och tre år äldre än jag. Snyggare än jag också för den delen. Fast på den där bilden är han ovanligt söt. Han brukar se ut lite mer som en arg mupp som skämtar och skrattar om vartannat. Han är en sån lustig prick förstår ni, som lever efter mottot att man kan skämta om ALLT. Att slänga dvärgar i ett badkar fyllt av sås inkluderat. Det har han fått från att konstant se på allt som Robert Gustafsson och Killinggänget gjort, Ace Ventura (Jim Carrey), och även alla Bröderna Marx-filmerna.

Han spelar trummor, går i trean på Rytmus nu igen. Han hoppade av förra året och turnerade med sitt f.d band i hela Europa. Förutom trummor spelar han gitarr och bas som en gud, och kan sjunga men det vill han inte erkänna. Han extraknäcker som trum- och baslärare. Vi bråkade ganska mycket under hela vår uppväxt, han är en sån där som kan argumentera och slänga käft tills den andre ligger ner på golvet av nederlag. Det har lett till att jag är likadan. Vi bråkade inte hela tiden dock, vi hade väldigt kul emellan åt. Vi är olika på många punkter men vi är ändå syskon och delar mycket också, något som är tydligare numera. Vill ändå påstå att vi kommer ganska bra överens. Han är min bror och jag älskar honom, det ska bli spännande att se vad det blir av honom.

Numera bor han i princip hos sin flickvän Sara, men ikväll har vi äran att ha dom här på adventsmiddag.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Jag har visst hört att den där bilden togs en kvart innan Joel blev skickad i säng av pappa eran eftersom han druckit för mycket rödvin och inte kunde hålla takten...

    SvaraRadera