2010-11-25

Förutom att jag måste gå och göra läxjävlar.

Jag slutade vid tio och åkte hem till Harpo. Vi gick ut på en och en halv timmes promenad. Jag trodde vi var ute i typ 40 minuter, men att pulsa runt i snön tar sin tid. Det började med att han drog så hårt i kopplet att jag landade på min beniga röv rakt på vägen eftersom det var så halt. Bra där. Jag satt på rumpan mitt i vägen ett i några minuter och morrade för mig själv, Harpo sittandes bredvid helt orörd.

Vi gick ner till ängen sen och eftersom jag hade termobyxor på mig satte jag mig mitt i det snötäckta fältet. Var rätt behagligt. Jag drog en gräns vid impulsen att rulla runt och göra snöänglar för mig själv. Fett jante av mig. Suck. Mamma har köpt minimarshmallows till mig, dom utnyttjade jag när jag kom hem och la i säkert trettio för många i en lite kopp varm choklad. Det är såhär vintern ska vara.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. INGRID DET ÄR GRIS I MARSHMALLOWS!!

    SvaraRadera
  2. Hej jag sitter här och läser din blogg istället för att göra naturkunskap, ja är dum i huveeet<3

    SvaraRadera