2010-08-20

Ett inlägg för de magstarka

Just nu är jag förbannad, och min blogg blir väggen jag kastar mina gosedjur på med full kraft, eller dörren jag smäller igen, när jag är 5 år gammal igen. Det syns antar jag.

Jahwohl. Underlig kväll igår. Jag fick frågan om huruvida jag är säker på att han blottade sig, varpå jag skrev ett långt beskrivande svar här men jag är inte säker på att det passar sig så jag tog bort det. Ni får helt enkelt lita på mitt ord..? Eller gå av vid busshållplatsen Korset vid elva-tolv på kvällen så kanske ni får er en skymt som gör att ni kan avgöra själva. Leta efter en liten, mörkblå, sliten bil. Good luck.

Sen att jag ska behöva gå igenom ännu mer som är rent ut sagt onödigt bullshit, speciellt just då jag redan är skakad. (Shaken, not stirred) Det får mig att bli mer lack på mänskligheten än nödvändigt.

Jag har ingen aning om hur jag ska våga åka till busshållplatsen nu för att ta mig till stan och träffa Josefina. Nej, han vill väl antagligen inte visa sig på dagarna men rädsla har ingen logik. Det vet jag.

Dagens ord: Parafili. En benämning på en socialt oaccepterad avvikelse (eller, tidigare, "perversion") från den sexuella normen. Här kommer en lista på olika sorters parafili och vad de innebär, så om du inte har lust att veta om detta så uppmuntrar jag dig till att sluta läsa här.

Parafili + Beskrivning
  • Actrotomofili Sexuell dragning till amputerade kroppsdelar.
  • Apotemnofili Önskan att få en eller flera av sina egna friska kroppsdelar amputerade.
  • Atletofili Sexuell dragning till träning
  • Axillism Att tända på sexuell aktivitet i någons armhåla.
  • Bröstfixering Sexuellt intresse främst för kvinnans bröst.
  • Cisvestism Klädsel som inte motsvarar bärarens sociala position eller status ger sexuell njutning.
  • Dacryfili Sexuell attraktion av att se sin partner gråta
  • Dendrofili Ovanlig parafili som yttrar sig i sexuell attraktion till träd.
  • Emetofili Sexuell upphetsning av kräkningar
  • Exhibitionism Önskan att visa sig naken inför främmande människor.
  • Fetischism Sexuellt intresse koncenteras på ett föremål som inte normalt anses sexuellt laddat.
  • Frotteurism Önskan att gnida sig mot någon annan, vid onani eller annars.
  • Gerontofili Dragning till sexuella partner som är betydligt äldre än en själv
  • Hebefili En vuxen människas sexuella dragning till ungdomar.
  • Hybristofili Sexuell dragning till kriminella personer.
  • Klysmafili Att bli sexuellt upphetsad av att få lavemang
  • Koprofili Attraktion till avföring.
  • Kronofili Samlingsnamn för de olika parafilier som fokuserar på partnerns ålder
  • Nekrofili Sexuell dragning till döda människokroppar.
  • Panasexuell Innebär att man kan tända sexuellt på i stort sett vem/vad som helst
  • Pedofili En vuxen människas sexuella dragning till förpubertala barn
  • Prohibitofili Upphetsning av att bryta mot lagen, regler etc
  • Sadomasochism Ett förhållande innehållande sadism och masochism.
  • Taphefili Sexuell upphetsning kring att bli begravd levande
  • Urolagnia När urin eller urinering medför sexuell upphetsning.
  • Voyeurism Upphetsning av att iakttaga främlingars sexuella umgänge eller nakenhet.
  • Zoofili Känslomässig och sexuell dragning till djur

Vilken är din favorit? Jag tror min är den andra, apotemnofili, eller axillisim, eller klysmafili. Åh, det finns så många, jag kan inte välja! Det är som att välja glass-smak när man står i en kiosk och ska äta den första glassen på sommaren.

Människor är sjuka, "what a wonderful world".

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar