2010-08-12

Harmoni

Okej så jag har inga läxor att göra, mitt rum är städat, jag har inga planer att ta ställning till, det är lagom varmt ute, jag bråkar inte med någon, jag måste inte träna mycket för att behålla den kropp jag vill ha, har ingen romans att hantera och jag har inga förväntningar på den kommande skolterminen/skolåret.

Är det harmoniskt kanske? Vet inte. Stillastående? Mjeh. Jag håller ju mig sysselsatt. Apati kanske gällande romantiken. Apatin kanske bidrar till harmonin. Om man inte bryr sig så blir det ju inte mycket att klura över. Har inte ens möjligheten att bry mig, vilket såklart är det som lägger grunden till att inte kunna bry sig. Känner mig inte ens ensam. Kanske till och med inte riktigt vill. Jag vill ju inte för att det inte finns någon som jag har lust att lägga ner tid på. Jag är trött på känslan av att vilja bli kär i någon för att det skulle passa så bra. Det kan ta sig för det är inte värt, i slutändan känner man sig otillräcklig. Så jag lägger inte ner mer energi på att grubbla över den saken. Just så.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar