2010-08-03

Jag skriver ofta på natten

Det blev lite drama, jag och Sigrid som bara skulle se bio liksom. Hennes far kontaktade henne när vi satt och åt innan bion och säger att det brinner i hennes lägenhetshus där hon bor på Östermalm, varpå vi kutar till tunnelbanan och tar oss dit. Stackars Sigrid, hon fick inte mycket info så hon tänkte bara på sin syster som var hemma och på sina två hundar och att dom kanske var instängda. I själva verket var branden näst högst upp eller något sånt där, och Sigrid bor en halvtrappa upp från gatuplan så det var ingen fara. När vi kom fram var branden släckt, men det luktade rök. Sån himla tur i oturen. Vi åkte tillbaka till Sergel, kom lite sent men vi såg klart bion och kom båda fram till att den var rätt dålig, att man inte direkt kände kärleken mellan Edward och Bella, att själva känslan av filmen är rätt corny men att Robert, Taylor och karaktären Jasper (som jag inte vet vad han heter på riktigt) var fett snygga. Bra sammanfattning.

När jag åkte hem saknade jag Emmaboda. Man sitter på tunnelbanan på natten och undviker blickar för att om man får ögonkontakt så kan det betyda att personen kan komma fram till en och vilja något, eller bli provocerad och komma fram och undra varför man glor. På Emmaboda gick man fram och pratade med folk för att det var det man gjorde där, och det var det alla ville göra. Så synd.

Jag saknar Sonia, jag har så mycket att berätta!


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar