2010-08-03

Rittva får det här inlägget heta

Sitter här och bevisar för världen att människan är av naturen lat (är nog inte den första). Det jag vill säga är väl att den som bär strumpor och sandaler på samma gång straffas med evig vistelse i bardo (den tibetanska buddhismens begrepp på övergångstillståndet mellan liv och död då själen vandrar för att få återfödas, såg en dokumentär på historychannel. "Fan vad najs!")

För övrigt så måste jag erkänna att jag lägger en bok på mitt nattduksbord även om jag inte läser den bara för att det ska se ut som att jag läser. Jag är en bok-tjej men jag har inget bra att läsa. Just nu ligger barnens ö där. Kanske ska läsa den. Nu kommer Jonas hit. Varför jag är lat är för att jag inte städat. Jag har istället rört till mer när jag sorterat smycken och sånt. Tönt.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. Jag har massor av bokförslag till dig. Det beror helt på vad du är sugen på att läsa, och jag vet ju inte precis vad du läst. Men en klassiker som jag tycker att alla tonårsflickor borde läsa är "Borta med vinden", den är romantisk och fin.

    SvaraRadera
  2. Gud vad du läste mina tankar! det var precis det jag tänkte fråga dig om imorgon, du får ge mig massa förslag då så får jag skriva ner!

    SvaraRadera