2010-08-13

Jag pratar med mig själv

Åker till Gustavsberg och är barnvakt för Jesper och Clara. Stannar över natten. Imorgon blir det in till stan för att träffa fina vänner.

Det här med det stillastående livet jag har känns bra när man är på glatt humör, när man mår sämre så känns det tragiskt. Behöver stimuleras. Gå på museum. Alltså, vadå gå på museum? Är det min bild av något som får en att tänka? Det är vad gamla människor gör. Gamla människor är väldigt lätta att underhålla. Jag är inte lätt att underhålla. Gå och lös ett matematiskt problem. Äsch, vilka höga krav vi hade idag då, fröken Ingrid. Is something the matter?

Dagens ord: Landställe. För att det förkortas till "land" i talspråk. "Jag åker ut till mitt land". "Jaha, har du ett eget land? Tufft. Monarki eller republik?"


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar