2009-12-13

Blottad och bortgjord

"Du är modig med dina känslor, och jag tror att du kommer bli besviken många gånger under ditt liv när du inser att andra inte är det." - Mamma

Ni har legat på min huvudkudde, men det är inte en omöjlighet att fluffa upp kudden igen så avtrycket försvinner. Ni har inte varit en del av mitt liv tillräckligt länge.
Jag lovade mig lite ytligt att jag aldrig skulle komma tillbaka dit igen, till april-maj då jag behövde vänja mig vid att vara ensam och stark. Klart jag kommer tillbaka hit igen, jag var där igen redan i Juli, och nu i December. Det går längre tid mellan varven, lovely.

Jag är så arg på er allihopa av olika anledningar, och just nu står jag inte ut med blotta tanken på er. Kalla mig hård, men jag kan vara ödmjuk om jag vill, när det passar. Det är det som kallas självkontroll och logik. Vem vet, jag har trots allt haft det väldigt kul med er och jag kanske kan börja lita på er igen? Jag har blivit sviken förut, och jag är inte den som är mest långsynt. Men det första sveket gör alltid mest ont. Jag vet inte hur jag kommer må när chocken och ilskan lagt sig, det tar ett par dagar. Trots allt menade de inget illa, men jag har nog aldrig tyckt att ett jullov kommit lägligare.

Det är lättare att vara arg än att sitta och gråta. Jag vill inte gråta över er. Jag är redan blottad och bortgjord. Jag har för fullt upp med att möblera om i mitt huvud - igen.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar