2009-12-21

WHERE'S MAH MONNEH?

Min bror är skyldig mig minst tre tjänster och en påse godis. Jag har spenderat hela dagen på stan i julstressen med en shoppingsugen fransyska som han flugit ner för att hon ska vara med och sjunga med hans band ett tag. Försök att trängas på H&M samtidigt som du på franska konverserar om vilken sorts strumpbyxa som är bäst. Jag förtjänar fan pris, eller ett MVG i franska, eller kanske båda.

Nu ska jag försöka slå in lite julklappar eller något. Jag känner mig bara stressad, och frustrerad för jag tänkte inte att den här dagen skulle bli såhär. Jag hade lugnt tänkt gå och julshoppa lite med min mor en stund på dagen mellan tolv och två och sen åka hem och julpyssla. Jag hade INTE tänkt springa runt i centralen, där ALLA människor nu samlas för att julstressa, från ett till sex med en fransyska som tyckte att "Gina Tricot" och "Din Sko" var dyrt och som vände sig till mig och undrade var dom billiga affärerna var.

Dagens fras: Jävla skit. Det min bror lärt Audrey att säga på svenska, som hon därför gick omkring på stan och sa när hon tyckte något var för dyrt, alltså hela tiden.

Jag håller på att skriva en låttext.
"Maybe if I take one step this could be our new beginning?
Maybe if I hold your face between my hands I could stop your world from spinning?
Maybe if I give you space with just a look in your eyes you could see which side is winning?
But to the table, babe can you tell me, what are you bringing?"

/inkzor

1 kommentar:

  1. jag gillar låttexten, fortsätt skriva på den så kommer den bli skitbra :3

    SvaraRadera