2009-12-09

Pizzasallad leder till apati

OMNOMNOM DAGENS TIPS LALALA:
Blanda koncentrat av päronsaft med ett par teskedar limejuice och tillsätt bubbelvatten = BÄSTA DRYCKEN! Så sjukt läskande. Njutning på högsta nivå.

Var kommer pizzasallad ifrån? En riktig italienare skulle väl knappast ta vitkål till sin pizza. Det är bara vi i Norden som käkar pizzasallad. Enligt wikipedia var det italienaren Giuseppe "Peppino" Sperandio som 1969 öppnade pizzerian "Pizzeria Piazza Opera" i Stockholm som kom på det. Ganska konstigt fenomen. Jag kan inte säga ordet fenomen utan att tänka på det här klippet med gamla goa Robert.

Jag gillar inte pizzasallad. Det smakar surt och ser ut som strimlade, slemmiga lysmaskar.

Nej, jag kan inte skriva vettigare saker för jag är upptagen med att STIRRA IN I EN VÄGG.
Jag tänker på allt. Tänker på allt jag borde bli bättre på, saker som måste göras, saker jag vill göra, saker som jag vill glömma. Allt bara snurrar och jag ser säkert otroligt intelligent ut när jag sitter och tittar på samma punkt på väggen i sisådär en kvart åt gången.
Alla dessa måsten. Jag måste gå och lägga mig.. men jag känner ju för att vara vaken till två! Sova kan jag ju inte. Måste jag skriva ett tal i svenska för att bevisa att jag besitter kunskap inom retorik? Jag gör ju fan inget annat än att argumentera och prata bort dagar i all oändlighet.
Jag vill skrika. Skrika rakt i ditt ansikte. In i ett ansikte som är vackert, men ett ansikte som kanske inte gömmer särskilt mycket, ett ansikte som inte är värt mitt skrik. Måste man vara komplex för att vara värd din kärlek, Ingrid? Nej, just det. Allt är inte logiskt. Nedvärdera inte dina känslor. Jag lämnar det såhär.
Jag har ont i magen. Jag ska tända alla lampor, sätta på musik och TV och stänga ute vintermörkret.

Begär skapar problem. Jag ska kväva mitt begär av dig. Jag ska bli apatisk.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar