2009-12-26

Hemma

Efter att ha somnat vid halv tre, för att jag inte kunde somna pga hostfanskapet, så väcktes jag vid nio för att göra mig i ordning och åka till Stockholm. Under natten hade det snöat två-tre decimeter.
Bilresan gick stadigt på 80-90 km/h hela resan. Jag kan beskriva den för er i stadier.
Stadie 1 - 2 timmar
Jag tog det lugnt. Tittade ut genom fönstret och konverserade med mina föräldrar.
Stadie 2 -1 timme
Vi åt lunch på donken, och efter en dos frityr var jag nöjd_flicka_94
Stadie 3 - 1 timme
Jag messade med folk och frågade vad de ska göra på nyår och underhöll mig på det sättet. Började messa med Jonas.
Stadie 4 - 2 timmar
Jag började bli uttråkad och satte därför på Monty Python på min awesome lilla DVD-spelare. Vi stannade och köpte färdkost: GODIIS. Jonas underhöll mig fortfarande lite smått, gentleman som han är.
Stadie 5 - 1 timme
Jag började må illa av allt TV-tittande och godisätande och la mig därför med kudden mot bildörren och observerade alla bilar som faktiskt kört av vägen ner i snön. Det kom en titt som tätt. En gång såg vi en lastbil som hade vält helt och hållet vid sidan av vägen. Jag messade med Jonas om djupa saker och fick en mindre livskris när jag insåg att jorden egentligen kan träffas av en meteorit och bara *poof* försvinna när som helst, men sen orkade jag inte det mer så vi började prata om "yk". Jag tyckte det lät fint och han tyckte det lät finskt, sen gick det över till tanters hängbröst och resten är historia.
Stadie 6 - 1 timme
Jag började bli riktigt jävla otålig efter att ha suttit i biljäveln i närmare nio timmar, på en resa som normalt brukar ta sex-sju. Fick dissa Jonas på grund av en far som inte tänker på mitt välbefinnande utan snarare på ekonomiska kostnader. Tryckte upp näsan mot den immiga fönsterutan och frågade mina ömma föräldrar om vi inte är framme snart var tredje minut. Sedan började jag rita saker på den igen-immade rutan, sen skrek jag lite, sen sa mina föräldrar åt mig att hålla tyst så då bet jag på sätet framför mig vilket underligt nog gav nostalgi-minnen från när jag var liten och åkte buss. Brukade sitta och bita på läder-huvudkudden på stolen framför mig. Bra för magen.

Jag tror aldrig jag njutit så mycket av att komma hem efter en sådan bilresa. Imorgon ska jag shoppa CEPEGALET för jag fick pengar och presentkort i julklapp. Frukta icke, jag lägger snart upp ett nytt inlägg ikväll och skriver lite om vad jag fick och andra nödvändiga saker jag kommit på att jag måste skriva om. Pusspuss på er.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar