2009-12-19

Första inlägget på jullovet, eller kanske andra.

Jag funderar lite över en sak. Igår när jag verkligen insåg att "Det är jullov.. jag kommer vara ledig i tre veckor framöver" så fick jag en ångestklump i bröstet. Vad beror det på? Det kanske är att jag har varit så spänd de senaste veckorna, allt har mest varit jobbigt, så nu när jag inser att jag har ledigt så kanske den sista stressen nu klämmer tag i mitt bröst för att sedan släppa? Jag kan få tryck över bröstet ibland när jag slappnar av, för att jag inte haft tid att känna efter om jag varit stressad.
Eller så kanske jag har ångest över vad jag ska ha för mig under tre veckor? Mycket möjligt, men med tanke på att jag ser jullovet som vitt i mitt huvud, alltså helt tomt, utan att bli alltför stressad över det faktumet så tror jag inte att det är det. Det är inte otänkbart att jag kommer känna mig lite småstressad när jag har tråkigt, dock. Fast då kommer mamma och pappa komma med den gamla "Det är nyttigt att ha tråkigt ibland!!" och då kommer mina stresskänslor förvandlas till irritation.

Jag är lättad för att jag får slippa det här i alla fall:

Morgonkaos. Uäh. Ser fram emot mer sånt här:

Lugna mornar med ett snötäckt Kummelnäs utanför mitt fönster.

För övrigt, vad är grejen med Gävle-bocken som brinner ner varje år? Vilka sjuka traditioner vi har i Sverige.

Nu ska jag åka in till Nacka Forum och köpa julklappar.

Dagens fråga: Vad kan man inte göra med tanke på en apelsin?

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar