2009-12-10

Nattfasoner

Sömn är verkligen otroligt avgörande för hur dagen därpå blir. Jag var vaken till ett igår. Tänkte som sagt: Bajs på normen att man måste gå och lägga sig, jag vill inte sova. Så jag slappade galet fram till tolv, då jag tänkte att "Nu kanske kanske jag kan vila en stund i min säng". Då började jag fixa med lyset i mitt rum. Jag vill inte att det ska vara helt släckt, det är för läskigt. Började med datorskärm på och liten röd julstjärna i mitt fönster, sen gick jag över till att stänga av datorn, sen på med min standard-nattlampa som är grön men det blev för ljust. Sen släckte jag den och satte på datorn igen, ändrade bakgrundsbilden till svart så ljuset inte skulle bli för starkt och drog upp gardinen så mer ljus skulle komma in i mitt rum från julstjärnan. Sen kom min bror hem runt sisådär kvart i ett och då var det inte lika läskigt längre eftersom jag hörde knattret från hans dator i rummet bredvid. Stängde av datorn, hissade ner gardinen och somnade av ren och skär utmattning.

Dagen har alltså varit ganska jobbig eftersom jag är för trött för att göra ett piss. Droppen blev när Jonas, Sofia och Anton började sjunga en låt om bajs och vägrade sluta, trots att jag överröstade låten med mitt skrikande. Då gick jag in på toaletten och grät en skvätt men det får ni inte säga till någon.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar