2009-12-27

Skönhetsserie - Inlägg 2: Hår OCH JAG ORKAR INTE SMINK OCH DET ORKAR INTE NI HELLER SÅ DET HÄR BLIR DET SISTA SKÖNHETSINLÄGGET

Som shampoo och balsam har jag Wella's Extra Volume. De funkar faktiskt lite. Jag har ju ingen volym över huvud taget, men efter att jag använt dom och fönat håret upp och ner ser det ut som efter jag haft något i håret trots att jag inte haft det. Det som är bra är att de finns att köpa på konsum.
En grej med schampoo och balsam som är skitbra är att man schamponerar håret två gånger. Det är något som är ganska självklart för mig, och kanske för dig med, men jag har stött på många som inte gör såhär. Det blir mer ordentligt om man gör det två gånger. Sedan har man i balsamet och låter det vara i en stund medans man t. ex tvålar in sig eller rakar sig på dom områdena man har oönskad hårväxt. På det sättet får det verka längre och man behöver inte stå och vänta.












För slitna toppar har jag på Swarzkopf's Gliss Hair Repar oil nutritive serum. Tummen upp för det, speciellt för mig som försöker få lite längre hår. Då funkar det inte med slitna toppar. Ska masseras in varje dag.
Andra hårprodukter är ett slit för mig att finna. Jag vill ha volym i håret, gillar inte att det är helt platt. OSIS+'s volume style upload cream, på pump, är ganska bra på att få mitt tråkiga, skandinaviska hår att bli lite fluffigt. OSIS+ dust it pulver är också ganska bra att ha i då och då, på festligare tillfällen. Det håller volymen jättelänge. Mitt hår blir lite elektriskt av det dock, och man ska inte använda det varje dag för det finns folk som håret gått av på, på grund av överdoserande av det där pulvret.
Annars har jag också i spray som jag använder för styling, men det funkar ju med vilken som helst där tycker jag. Typ proffs, bra grejer.

Ja, jag orkade ju inte smink då.. Det enda jag egentligen ville tipsa om på sminket så var det Maybellines Dream Mousse foundation och concealer som jag tycker är asbra. Ser väldigt naturligt ut. MAC's ögonskuggor är grymma också, tuffa färger och praktiska små behållare.

Hoppas det givit någon nytta.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar