2010-03-20

ÅH VAD GLAD JAG BLIR JAG MÅSTE OLLA NÅGOT

Idag träffade jag Maja för två timmars non-stop konversation. Det var så rätt. Man hinner ta igen nästan två månaders liv på två timmar, om man är effektiv... Det är jobbigt att ha en av sina bästa vänner på en annan kontinent. Umgänge ska inte behöva vara effektivt. Jag saknar Maja.
Jag hann även lyckas med det omöjliga: Hitta en BH med perfekt passform, bra kvalitet och för ett pris under trehundra kronor. Helt själv. -plats för applåder-

Föga förvånad blev jag dock när jag stod i busskön på väg hem. Ett gäng elvaåriga pojkar springer förbi alla i busskön och ställer sig längst fram för att gå på. Detta fick folk att surna till och mumla något åsk-fyllt för sig själva. När en av pojkarna får syn på reklamen för det nyaste Final Fantasy-spelet skriker han till av förtjusning och springer fram till bilden. Sedan drar han ner byxorna och ollar den. Nej, jag sa inte att pojken klappade händerna lite exalterat och sedan gick tillbaka till sina vänner. Det jag sa var att pojken halade fram sina genitalier och använde dem till att beröra glaset som täckte bilden. Jag skulle vilja prata med hans föräldrar om deras syn på hur man uttrycker glädje och uppskattning.
För övrigt så trodde jag att det bara var äldre som var fascinerade av reklam. Ni vet, dom som är födda på femtio-sextiotalet blir ofta ganska tysta när reklampauserna kommer på TV. Fascination antar jag. Alltid dom som hyssjar(älskar att det verbet existerar och stavas så) åt en när man pratar på reklamen innan bion. Det är gulligt.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar