2010-03-08

Det är mansdagar de resterande 364 dagarna på året

Jag är hemma. Jag har mycket att ta igen. Facebook och bloggar och kolla massa PR-grejer Salem varit med i, i och med melodifestivalen. Plus skolarbete.
JA STACKARS MIG SOM HAR SPENDERAT EN HEL VECKA PÅ TENERIFFA.

Det är kvinnans dag idag och därför tänker jag ta upp att jag idag var en del av en konversation som handlade om hur vi tyckte att en tjej som vi hört strulat med två pers på en fest var lite "hmmm.. njaa, låter lite halvfint". Strax efter kom jag dock på oss med att säga "Ja och att Mr. X (som egentligen heter Mr. X.. Jag är seriös. Han heter i alla fall inte Gandalf. Det var ett barn i Sverige som blev döpt till Gandalf år 2006. Ingen döptes till Göran, men Gandalf går bra. Nej jag skojja, han heter något annat än Mr. X. Men det finns fortfarande en unge som heter Gandalf, om han inte dött. Kanske han har. Jag tror inte att Gud menade att barn ska heta Gandalf i alla fall.) har strulat med flera personer i veckan och flera på samma kväll säger ingen något om."
Det var min goda gärning för Kvinnodagen. Jag fick ett grattis av Jesper också. Det var kul.

Och Salems nya album har kommit ut idag på Spotify och han har alltså gått från melodiösa pop-kompositioner till glamrock till denna electro-pop. I'm confused and in need of contemplating. Vet inte vad jag tycker än. Jag gillar det halvt men ändå inte. FUNDERSAM, DU HAR ÄNNU ATT BILDA EN ÅSIKT OKEJ DET ÄR ORDEN DU SÖKER TACK. Titta på intervjun med Salem och hans söta bror Nassim här.

Dagens kommentar, comeback från Anton till Alice: "Men.. du är kortare än oss..."
... En till wtf-kommentar, från flygvärdinnan på TUI-flygplan från Sverige till Teneriffa. Ang. tax-free utbudet på planet: Whiskeyfalskorna som vi säljer är av plast, alltså går det alldeles utmärkt att jonglera med dom i duschen.

Tack. Det var skönt att veta.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är lite fjantigt hur folk som du alltid skall behöva försöka hävda er och klaga på alla män så fort som något händer i samhället eller liknande. Kan du inte bara försöka arbeta för jämnställdheten istället för att klaga?
    Avskaffa kvinnodagen och sluta gnälla, världen är inte rättvis. Börja arbeta för att den blir det då istället för att bara sitta och klaga.

    SvaraRadera
  2. Undrar när jag har klagat på män så fort som något "hänt i samhället?" Vadfan är det för anklagelse och grov generalisering?

    Det här skrev jag för ett år sedan. Jag antar att du inte följt mig på senaste tiden och alltså inte vet om mitt arbete i Grön Ungdom? Vad vet du om mitt arbete för ett mer jämställd samhälle? Jag ska inte behöva hävda mig för folk som du som, faktiskt, bara sitter och klagar.

    SvaraRadera