2010-03-26

Som ringar på vattnet

"A person isn’t who they are during the last conversation you had with them - they’re who they’ve been throughout your whole relationship."

Det är konstigt hur man, jag, oftast inte tänker på det. Jag fokuserar lätt på vad någon sagt och tar illa upp, istället för att se helheten. Om jag ser på helheten så minns jag alltid att personen är min vän och vill mig väl. Det är illa att haka upp sig på småsaker. Ibland fantastiskt roligt, dock. Det är lätt hänt, för det är en skön flykt från vardagen. Det är typ mig när jag kärar ner mig i någon. För många är det nog så. Hjärnan möbleras om så personen man blir kär i blir en vacker tavla i ett annars kalt och vitt rum, kanske står någon planta i ett hörn och en liten pall att sitta på någonstans när jag tänker efter. Sonia och jag brukar ringa varandra när något sånt händer och så skriker vi i telefonen i typ tre minuter. As-lamt, haha, fast så sjukt lyckogivande. Den glädjen är så underbar att få ta del av.

Ja, blackbird lärde jag mig på en kväll typ. Nu gäller det bara att kunna spela den i rätt tempo.

Dagens ord: Fläta. Ett fult ord, egentligen. Jag älskar flätor. Har alltid velat kunna ha mitt i en lång fläta som går ner på ryggen, eller en som går ner på sidan och som ligger på bröstet liksom. Så himla fint.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar