2010-03-01

Update from Teneriffa

Nejmen hej, internetcafén som sagt. Här nere vid strandpromenaderna i party-orten Los Cristianos hittar vi strippklubbar, affärer som säljer falska märken av solglasögon och kläder, vissna buskar, pepparkaksbruna gubbar med ölmagar som hänger utanför hawaii-skjortorna och pepparkaksbruna tanter med papiljott-lockiga frisyrer och neon-rosa/korallfärgade läppstift.
Uppe hos oss i vart hus pa en udde längst ute pa en bergklippa uppe i bergen har vi inget internet och ingen mobiltäckning, men vi har uppvärmd pool, dalar och berg runtomkring oss, fruktträd. Och da har jag ännu inte nämnt utsikten över havet som sträcker sig sa langt att man kan se grann-ön La Gomera som vi spenderade ny-ar pa för nagra ar sen. Man kan ocksa se Teide, en vulkan som ligger bakom vart hus in mot berget som för övrigt är Spaniens högsta berg. Huset vi bor i är mörkt och gjort av cement/lera. Golven gjorda av klinker. Allt för att skydda mot värmen. Fönstrerna är gjorda i mörkt trä, och taket likasa. Alla möbler är gjorda i likadant mörkt trä. Mysigare hus far man leta efter.

Jag kommer aldrig förlata mig själv om jag blir en charter-resande svenne. Enda tillfället jag far aka pa charter är om jag far barn. Kan vara okej da. You may hold this against me, in fact, please do.

Min familj är konstig, men vad ska man göra? Pappa som kommenterar att om han hade varit apa hade han hoppat upp i palmerna och kastat kokosnötter pa turisterna. Och mamam som jämför min skolas shokladbollar med ko-pungkulor och det gar NÄSTAN omärkt förbi tills jag kommenterar med ett "... vänta va?"

Det är lite molnigt och har regnat idag, men det ska vara sol resten av veckan. Det här var rätt okej ända. Nu gar min tid ut. Vi hörs nog snart igen.

/inkzor.

1 kommentar:

  1. Hahah, älskar din familj. <3
    Kul att det heter "Los Cristianos" (de kristna) och är fullt av strippklubbar etc. Lite ironiskt, va.

    Miss you!

    SvaraRadera