2010-03-18

Ctrl_Alt_delete

Igår var jag så trött att man kunde jämfört mig med en döende. Gick och la mig när jag kom hem från skolan och sov en timme. Sedan gick jag och la mig kvart i tio. Idag mår jag bättre. Fast jag vill hem. Jag är klar med min novell. Har fått en ny engelskauppgift. Ekonomiprov på imorgon. Ensembleuppspel. Sånguppspel. Undersökning till temaveckan. Gymma. Träffa folk. Ta beslut jag inte kan. Skjuta undan tankar. Det tar aldrig slut, vill bara trycka Ctrl_Alt_delete på alla dagar sen lördags. Som dansföreställningen heter som jag såg på Södra Latin i lördags. (Sigrid, Kruse och Tove var så himla fina. Änglar.) Passande.

Det är skönt att lägga ansiktet i sina händer och bara gnugga runt fingrarna över kinden, pannan, munnen, överallt. Försöka stryka bort det trötta typ. Fast sen får man ta konsekvensen att man ser ut ungefär som en gris. Passande.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar