2010-06-03

Ett ord

Det finns småsaker i vardagen som gör en lycklig. Skulle öppna ett mail nu för att öppna min franskauppsats som jag skickat till mig själv, och då hade jag döpt mailet till "BAJS". Det var fnissigt såhär en ensam kväll framför datorn.

Harpo måste lära sig att inte bita på händer redan även om det inte gör ont eftersom hans tänder är så små. Dom kommer bli stora sen liksom. Men i alla fall, för att lära honom det ska man skrika jättehögt, typ "AAAAAAAAAAAAAAJ!!!" så fort han ens nafsar lite. Stod ute i trädgården och lekte lite med honom förut och då bet han mig flera gånger, och jag fick ju stå där och skrika liksom. Folk måste ju tro att jag hanterar ett monster. Kände mig lite skev. Harpo fattar ingenting ändå än så länge.
Några saker som är söta är att han inte kan sitta på trägolvet för att hans rumpa glider så han dunsar alltid ner på mage till slut i alla fall, han ser snopen ut varje gång. Och att han ibland får hicka, det är jättegulligt.

Dagens ord: Kittlig, för att vissa uttalar det som "kicklig" och det är fint.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar