2010-06-29

LEAVE BRITNEY ALONE, PLEASE

Förstår inte att det ska vara så jävla svårt att inte behöva vara social på ett tag. Livet är svårt när man har PMS och spänningshuvudvärk. Det är också svårt när man får anpassa sig till andra och vad dom vill, och när man alltså inte får som man själv vill. Just nu är det besynnerligt irriterande.

Varför ska jag känna press att gå över till Linn och hälsa på henne när jag är här för att jag vill vara ifred? Det slog mig igår. Lika jobbigt som att man måste sitta ute och äta när det är sol, även om det innebär att man får kisa konstant, ha insekter som flyger vid öronen och en massa mat att bära ut och in till och från uteplatsen. Man gör det för att man borde och för att det sägs vara fint men egentligen är det mest lite jobbigt.

Vad köper man till sin mor i 48-års present? En bok tydligen, det sa mormor och det får det välan bli. Varför blev ungdomsbussbiljetten från torp till GBG 12 kronor dyrare än vuxenbiljetten? Det har jag inget svar på. Nu ska jag ta bort det gula nagellacket från mina naglar, som mormor sa så är det inte riktigt min färg. Sen ska vi bada tror jag, i lövikevatten. Det är en fin sjö nära här.

Inget sammanbrott här inte, nu stänger vi av datorn och kanske mobilen så ska jag se att det ordnar sig.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar