2010-06-12

Kärleksförklaring till min älskade Harpo

Idag har min hund uträttat sina behov inomhus och ätit upp jacket på den sista telefonladdaren jag har som han inte bitit sönder. Sitter nu här och kan inte åka på Josefinas fest eftersom jag måste konstant hålla i kontakten som går in i mobilen eftersom den glappar. Mobilen laddar nämligen med hjälp av USB-sladden som jag brukar använda när jag laddar in bilder på datorn. Min bror kunde inte gå ut med Harpo för att han ska hämta sin tjej vid bussen, så hunden kommer säkert göra ifrån sig inomhus någonstans eftersom jag måste sitta här och ladda min mobil eftersom den snart laddar ur. Men det blir en rolig lek sen att hitta hans skithög någonstans i huset, undrar var den kan gömma sig den här gången? Har jag nämnt att jag fått vara hemma hela dagen eftersom Joel behövde åka in till stan? Harpo kan inte vara ensam. Joels vän kommer sällan in till stan, så jag fick ställa in mina planer så att Joel kunde ta chansen och träffa honom. Tjänster var det ja. Har jag nämnt att jag har svårt för dem?

Det är väl klart inte Harpos fel heller, hundars personligheter avspeglar ägarens. Jag är en dålig ägare som gör så att han går på toa inomhus istället för utomhus. Jag är en dålig ägare som låter min hund äta upp elektroniska prylar. Det gör mig så mycket gladare.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar