2010-06-14

There are many things that I would like to say to you but I don't know how

Sitter vid datorn med en katt i sängen och en hund vid fötterna. Jag somnade halv fyra igår och vaknade nio. Duschade och tackade varenda en av de personerna som grattat mig på facebook. Mission accomplished! Det var jättetrevligt igår, jag var dock på lite dåligt humör av outgrundlig andledning, men det gick bra ändå. Tack för jättefina presenter och massa kärlek. De som var här var en härlig blandning av många av dem som jag tycker mest om i hela världen typ. Jag hoppas de förstår hur mycket jag uppskattar deras närvaro och vänskap.

Jag är otroligt trött och vill sova nu. Jag ska måla upp en fin bild i mitt sinne, så brukar jag göra när jag ska försöka sova. Tänk dig att du ligger ute på en filt i en glänta i skogen, bland blåbärsris och fågelkvitter. Det är sommar och solen håller precis på att gå upp, klockan är tre på morgonen. Du är för trött för att orka flytta tankar runt i de redan välbekant nergrävda gångarna av dina minnen, för trött för att försöka bedöma var det är du hör. Du vet att det ligger någon bredvid dig, och den personen håller din hand och stryker den på ovansidan med sin tumme. Det känns hemtamt och gör att du liksom.. slutar sträva.
Jag gör såhär för att slippa tänka, inte för att jag har några jobbiga saker att tänka på. Jag har inte det, men ändå. Jag tänker för att slippa tänka. Eller målar jag faktiskt? Jag kanske målar för att slippa tänka. Filosofistund hos Inkzor, halv elva på kvällen. Ta med kakor.

/inkzor

1 kommentar: