2010-05-24

AMEN OM DU INTE BRYR DIG SÅ KUNDE DU VÄL HA TÄNKT PÅ DET INNAN DU KOM HIT

Jag tror jag har hört fem personer inom loppet av de senaste fem dagarna säga åt mig att skaffa snedlugg. Och nu kan jag inte skaffa snedlugg eftersom alla säger åt mig att göra det. Man kan ju inte bara göra något för att de andra säger åt en att göra det. Det skulle vara att falla för grupptrycket, och så kommer det vara den här:
"Åh, du skaffade snedlugg alltså! Bra gjort!"
när man träffar på någon av dem som sa åt en att göra det. Jag har way för mycket stolthet och integritet för det. Det tråkiga är att jag funderat på att skaffa snedlugg, så nu måste jag vänta. Hela poängen med att ha mittbena är att man har långt hår tycker jag. Nu har jag inte långt hår och mitt nyårslöfte var att inte klippa mig det här året så kort hår kan jag inte skaffa heller. Får väl göra det bästa av det. Bara det att när jag nu lägger mitt hår på snedbena ser jag ut som en ointressant fjortisjävel.
Och ibland blir jag bara övertaggad på att skaffa någon slags robyn-frisyr:

Men jag vet inte om jag är man(kvinna) nog, jag menar, mycket av kvinnligheten ligger i håret. Funkar inte med 50-tals klänningar (som jag älskar) och frisyren ovan. Kluvet, som mina slitna hårtoppar. Kanske är dax för den här frissan när jag är 30 och känner att jag måste revoltera för att bekräfta att jag fortfarande lever och kan göra vad jag vill bland småbarn och löneförhandlingar.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. åh, älskar hårproblem!(not), men skit i stoltheten och gör det du vill göra, snelugg eller robynfrippe eller ha håret som det är nu. du skulle vara snyggARN i allt!

    SvaraRadera
  2. Du passar i allt, seriously. Robynfrisyren är sjukt cool och det skulle vara assnygg på dig, men jag tycker du ska spara ut håret lite till så det blir lite längre, och fortsätta med mittenbenan under sommaren så det blir långt och fint. SEN kan du klippa det om du vill

    Pussssss

    SvaraRadera