2010-05-26

Klägg

Alltså. Nu är jag klar med gehörsprovet. Det var inte så svårt. Lättnad.

Jag ska till Tyskland på fredag. Har jag sagt det? Jag ska det. Kommer hem på måndag. Min mors väns dotter konfirmeras, och eftersom de kom hit på min konfirmation ska vi nu åka till dem. De bor i Frankfurt som är i södra Tyskland, vi var där i somras om ni kommer ihåg. Detta påminner mig om att jag ska gå och lämna in ledighetsansökan nu. Braaa.

Idag är faktiskt ingen vanlig dag. Även om han vill det så är det inte det. Jonas fyller faktiskt år. 17 år. Grattis fina vän. Några stycken, inkl. jag ska nu gå och köpa en ny mössa till honom på lunchrasten. Han behöver det. Han kallas "Jonas med mössan" i vår skola eftersom vi har flera Jonas här, men nu börjar det bli "Jonas med icke-existerande mössan" eftersom hålet i den är större än själva.. mössan.

Dagens ord: Nick Clegg. Bara för att hans namn efternamn uttalas som "klägg" på svenska. Han heter ju Nick Klägg. Fint. Han är sedan den 11:e maj Storbritanniens vice premiärminister, för er som inte visste.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. Jag saknar dig! Orka att du ska åka iväg :(
    Grattis Jonas

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig med. Jaa grattis!

    SvaraRadera