2010-05-31

HITLER <--- Kolla, jag sa det

Vad finns det att säga. Det var en resa för att vara med på en väns konfirmation, till en förort i södra Tyskland. De pratade tyska för det mesta. Jag fick tråkigt ibland och gick iväg och slap:ade en väg ett tag. Råkade även nämna Hitler en gång, när mamma berättade om ungdomspolitiska organisationer eftersom jag är med i Grön Ungdom. Då kom hon på att det hette "Jugend", varpå jag utbrast "Hitler Jugend!". Det är så jag kommunicerar, ropar osammanhängande saker som förvånande kommer upp i mitt minne.
Tydligen är Hitler "Han Som Inte Får Nämnas". Mamma gav mig en syrlig blick. Jag tystnade och fortsatte peta i den tyska äggpastan som ser ut som larver som serverades till middag.

Jag gillar inte heller tyskar. Nej. Den uppfattningen har jag skapat mig. De vägrar prata engelska. Och om det kanske är så att de inte kan engelska så gillar jag dem inte mer för det. Lata dom är som inte orkar lära sig bara, hm, världens mest talade språk.. Vem har sagt att jag är snäll?

De är lustiga också. En flygbuss skulle tydligen landa på flygplatsen som vi skulle åka ifrån vilket ledde till att minst 10 000 pers folkvandrade ut till flygplatsen för att... se på. Det var kö hela vägen in, vi kom dit en kvart innan vår Gate skulle stängas. Skulle gärna kastat ut schnitzlar på alla människor med en jävla kanon men det hade vi inte tid med.

Sen hade vi tydligen övervikt i vårt handbagage så vi fick inte gå igenom utan att gå och betala. Jag svor fina saker på svenska för mig själv och sa innerligt "Jag hatar dig" i normal samtalston till kärringjäveln som inte ville släppa förbi oss när vi fick gå iväg och slänga onödiga saker och flytta över saker mellan väskorna så det blev jämn vikt mellan mig och mamma. Allt för att få väskorna att väga 10 kilo. När det sedan visade sig att mammas väska vägde 9.4 kg och min 11.3 kg blev jag desperat och började ivrigt argumentera om att 40 minus 30 blir 10 alltså hade vi bara 10 gram övervikt och det borde dom ju tillåta. Tanten såg surt på mig och fräste "Ai can ålzo count, you knåhw..". Jag sa "I was only trying to help" och till svars fick jag ett "Ai dån't need help."

Efter att hon tittat på oss i 30 sekunder där vi stod och försökte göra av med ännu mer saker sa hon "Well you zink about thiz next taim.", med en maktgalen ondhet i blicken.

Det var inte förräns senare på flyget som vi insåg att jag räknat fel och glömt bort det där kilot som blir när man drar bort 9.4 kg från 11.3 kg. Då dog jag lite av garv och kände mig som en brottsling på rymmen och mamma sa att jag borde bli advokat med min övertalningsförmåga.

Trevligt med resan:
  • Fick kakor varje dag, notera att det är viktigast eftersom det var det första jag kom på
  • Sov bra på nätterna för att dom har mörkerläggande gardiner
  • Hade minimal kontakt med omvärlden, skönt med paus liksom
  • Fick spendera mycket tid med mor
  • Det är fint i Tyskland
  • Läste ut 1984. ALLA borde läsa den, det är värt att den är tråkig i första halvan
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar