2010-05-10

Tänka sig

Vet ni vad jag gjorde? Jag satte mig fan framför TVn så fort jag kom hem med ett paket Ben & Jerrys, såg på TV och åt direkt ur paketet med en sked. Känner mig som en klyscha och jag skäms. Det gör jag. Tonårstjej i den där tiden av månaden går hem från skolan och skolkar den sista lektionen för att sitta och äta chokladglass direkt ur paketet. Jag ser filmen framför mig. Djävulskt fanskapspåhitt!

Det var mysigt imorse när jag råkade kliva på en mus som min käre katt hade lagt så fint på mattan. Den var fett död innan men jag tror att jag lyckades döda den ännu mer med min tyngd och med mina fasansfulla ångestskrik. Ni förstår om ni någonsin klivit på en mus. Känslan och konsistensen. Liksom mjuk boll som krasar lite. Jag kan ju i alla fall säga att jag vaknade rätt rejält.

Nu ska jag lyssna in mig på Pink Floyd, för det tror jag att jag borde göra. Har inte så bra koll. Börjar med "Dark side of the moon" så får vi se vad det blir av det. Samtidigt blir det matte, nu jävlar.

Dagens ord: Tatt (talspråk för tagit)
Dagens felstavning: Hjäller (för heller)

/inkzor

1 kommentar:

  1. PINK FLOYD. Nu blir tant Sonia stolt.
    Haha, mus säger du? "Om 20 år kommer vi ha klämt ur ungar ur våra... Möss (?)" :D <3

    SvaraRadera