2010-05-31

Svar på frågor, del 1 av 2

  1. Berätta om dina bästa vänner! Att ens fastställa vilka som är mina bästa vänner måste jag nog börja med. Jag gillar inte den kategoriseringen av underbara människor i min närhet. De som jag är närmast just nu är Sonia, Matilda och Jonas, så jag berättar om dom. Sonia ser ut som min motsats nästan, hon är kort och har brunt, lockigt hår men är min soulmate på insidan för vi är ense om ungefär allt. Hon har alltid nära till skratt. Jag ser upp till henne för att hon är innerlig och tror starkt på rättvisa. Jag lärde känna henne på Playaheads forum, yes. Matilda är den mest lojala av alla vänner jag haft, vi kan prata om bokstavligen allt eller också bara sitta tysta och inte göra något speciellt. Hon är varm och lätt att vara med. Jag ser upp till henne för att hon är den starkaste människan jag vet, och för att hon inte är långsynt. Lärde känna henne när hon gick i min parallellklass på Kulturama. Jonas är en sån människa som skulle skriva att han var ett mysterium som inte kunde beskrivas och sedan fnissa lite för sig själv och gå härifrån. Egentligen är han världens finaste människa bara. Vi kan ha konversationer som pågår i tre timmar och ofta pratas det om livet och existens, perspektiv. Han blandar allvar och skämt bäst. Beundrar honom för att han orkar bry sig så mycket som han gör om folk i sin närhet. Han går i min klass nu.
  2. vad tycker du är dina bästa, respektive sämsta egenskaper? Jag är bra på att göra saker ordentligt, jag är dålig på att dölja när jag blir förbannad.
  3. vilken är din absolut bästa bok? eller din favoritförfattare. Gosh. Jag tror att den bästa boken jag läst inte ännu hamnat i mina händer. Min favoritförfattare är Jane Austen, på grund av allt hon innebär
  4. vem målar vackrast? Magritte är min favoritkonstnär
  5. det finaste citatet du vet? "The question is not what you look at, but what you see." - Henry David Thoreau. Inte det bästa, men det finaste. Och det är så sant.
  6. hur önskar du att folk ser på dig? tror du att det förhåller sig så? Jag hoppas att de ser mig som en öppen människa som är trevlig och bjuder på sig själv. Det är mycket svårt att veta hur människor förhåller sig till en själv, då man inte vet hur de beter sig när man inte är där liksom. Jag vill dock inte att de ska behöva ändra sig själva när de är med mig. Hoppas inte de gör det.
  7. nu ska du välja bland följande personer, en ska du ligga med, en ska du gifta dig med och en ska du döda: salem al fakir, håkan hellström och gustav norén. haha lame men jag kommer inte på nåt bättre. jaja välj nu. Gifta mig med Salem, ligga med Håkan och döda Gustav Norén. Har aldrig riktigt brytt mig om Mando Diao.
  8. om du var tvungen att pierca dig någonstans, var skulle du göra det? Antagligen i läppen tror jag, en sån där i mitten av underläppen. Eller ett tredje hål i örat, för att göra det enkelt för sig.
  9. vilken färg är din tandborste? Den är rosa och röd, borde slänga den nu. Jag är dålig på sånt.
  10. varför är jag så fräsig? Ja du, (Sara), om jag visste det hade jag nog gjort allt för att göra som du gör. Den dagen kommer, var aktsam.
  11. vad tycker du om justin bieber? Han är söt. Nuttegull. Stackars honom när han kommer in i puberteten bara... Han kommer säkert få finnar och bli ful. Miley Cyrus däremot, DÖDA.
  12. vad är det pinsammaste du har varit med om? Jag är pinsamhet personifierad. Den gången som jag stod upprätt, utan att ha hunnit dra upp mina byxor/trosor, i en tågtoalett och dörren öppnades för att visa en lång kö av människor utanför som förvirrat stirrade på mig var jag dock inte så kaxig.
  13. skriver du "jos" eller "juice"? HALLÅ, JUICE!!!! VAD MENAR DU MED JOS, VAVA?
  14. kan du be din mamma vinka/hälsa till mig nästa gång hon är i tv? Hon vinkar inte ens till mig. (awkward silence)

4 kommentarer: