2010-05-27

Live now

Just nu är det verkligen utvikandet som gäller. Till och med hundslynan skaffar blogg liksom (ja, jag nämde henne. Uuäh). Om man ser tillbaka på historien så har kulturtrender gått i olika epoker som avlöser varandra, och de är ofta varandras motsatser. T. Ex romantisk till naturalistisk till symbolistisk. Det är ofta så med de flesta saker.

Som sagt så känns det just nu som att grejen är att sudda ut gränsen mellan privatliv och allmänheten. Ta facebook, och FRA. Om man jämför med historien så tror jag att vi snart kommer köra den här "Into the wild"-grejen allihopa. Det speglas redan i modet som känns väldigt jordnära och drar paralleller till 60-70-talets hippieperiod då man skulle komma i kontakt med naturen. Vissa börjar ta bort sitt facebook-konto. Jag har funderat på det men känner att jag är för beroende av att veta vad som händer (events).
Jag känner mig lite smått frustrerad. Får lite objektiva stunder då och då numera, svävar över allmänheten (tänk Kalles Klätterträd) och frågar mig själv vadfan det är vi håller på med. Som igår. Får lust att åka själv till en stuga i lappland vid en sjö där man kan bada naken när man helst vill och spendera kvällarna med att titta på elden i den öppna spisen med en kopp te.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Det sista har varit min dröm i nästan ett år.. När drar vi?

    SvaraRadera