2010-05-16

KOM HIT

Det är påtagligt att Av och På knappen för sommar har slagits på nu. Det är inte helt ljust än men snart. Jag sitter inne och skriver på min uppsats denna vackra dag, och har därav dragit ner gardinerna. Dels för att ge ett halvdant försök till att ignorera vädret för att jag blir irriterad på att jag måste sitta inne, men även för att solen gör så skärmen syns dåligt.
Hemmet känns mer och mer som en fångenskap än en fristad. Från räddning på vintern till inhängnad på sommaren. Det irriterar mig att det ska vara så, jag vill alltid att hemmet ska vara min fristad. Jag gillar mörket och kylan på det sättet, de framhäver hemmets positiva egenskaper. Som värme och ljus, eget space. När det är sommar är normen att vara ute. Inne är min norm. Krock, bilkrock, ryggproblem.

Gud vad jag kan babbla. Jag älskar sommaren. Jag kan knappt vänta tills far och jag åker till Trollan på eftermiddagarna innan middagen och tar ett dopp, jag i min NYA BLÅA BIKINI FRÅN VICTORIAS SECRET. Var ute och sprang idag igen. Det går inte att inte göra det. Kom myggor på verandorna till doften av grillat, kom svettiga nästippar från solglasögon, kom kärleksfulla människor sittandes på filtar på varenda gräsplätt i Stockholms Stad, kom mosade sniglar på regnvåta grusvägar och kom glittrande hår och ögon i kvällsol på bergskullar.
Isch bin fett redo.

(- Where are you now?
- Home.)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar