2010-05-19

Det är "slå en ginger-dag" idag

Ville inte slå Jesper egentligen men men, vad gör man inte..
Att snusa och att prata dialekt hör ihop. Antingen pratar man norrländska eller stockholmska om man snusar. Det är så bara, ifrågasätt inte.
Och gud vad jag hatar kall korv. Typ kall falukorv. Min mamma kom in till mig och skulle säga godnatt och ba "mmm puss mm låt mig klappa din hand mmm gnugga" och jag känner The Doft.
"Mamma, har du ätit falukorv?"
"Ja.."
KALL FALUKORV HAR KVINNAN ÄTIT. Mina händer staaank. Fick ruscha till badrummet och min ömma moder trodde att jag avskydde hennes beröring mer än allt annat hemskt på denna jord. Det är en sån där grej som jag bara äcklas sönder av, ja, jag kan äcklas av mina föräldrar ibland. Jag äcklas av min pappa när han sörplar i sitt morgonkaffe i munnen samtidigt som han har en tugga macka där inne som han sedan tuggar sönder tillsammans med kaffet med smackande ljud. Sad but true. No offence, älskar mina föräldrar men man behöver ju inte älska allt dom gör.

Jag har träningsväärk, na na naaa.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar