2010-05-14

Som Britney Spears sa

Det var torsdag idag. Fast jag missade att blogga på torsdagen med två timmar. Det var mysigt igårkväll. Det var även mysigt idag. Matilda och jag hamnade framför The Notebook imorse, för mig är det då andra gången jag ser den. Inte som att jag tröttnat! Började gråta igen.. Och jag har börjat irritera mig lite på "Allie". Hon är för naiv och barnslig.
Sen träffade jag Thandi, det var mysigt även om vi mest pratade om heavy stuff. Det behövs också. En fullgubbe vid namn Kaj kom fram till mig och Thandi och sa att han minsann alltid hade betett sig som en kvinna fast han är man. Och han kan bete sig som man också. För han är ju bara Kaj, därför beter han sig som Kaj. Han blev arg på att man måste bestämma vem man är hela tiden. Av barn och dårar.
Sen åkte jag ju hem, klädde upp mig till 50-tals utstyrsel och drog in på 18-års fest med Moa, Alva och Sofia. Det var mysigt. Jag kände mig jättefin i min vida, röda kjol, mitt lockiga hår (som för övrigt numera är nästan två centimeter kortare) och mitt röda läppstift. Kan tänka mig att gå klädd så jämt, bara det att det krävs ork och tid man inte är villig att lägga ner. Ah well.

Borde sova men jag har ingen lust. Eller jo. Eller nej. Jag är nervös. Kul att känna något. Men herregud, jag känner ju hela tiden. Jag saknar också, fast det vill jag inte erkänna.

Vad skönt det kommer vara imorgon att vakna hemma. Det är skönt att vara hemma nu. Drack precis min första kopp te på ungefär två dygn. Det var optimal njutning. (OCH DET VAR INGET SOCKER I DEN OCH DET VAR GOTT. Galet.) Jag flänger runt för mycket, som mina föräldrar säger.



Dagens ord: Gymnasissa. Det vad var min mormor och vad alla andra unga kvinnor "på den tiden" kallades för när dom gick på gymnasiet.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar